ASAP S.A.
Opis działalności
Tym najistotniejszym standardem jest ekonomia, czyli spalanie musi mieścić się w pewnej normie wynoszącej zazwyczaj cztery litry paliwa lotniczego na sto kilometrów dla każdego fotela w samolocie. Jednym słowem stworzenie gigantycznego samolotu to nie problem, ale uczynienie go ekonomicznym to już spore wyzwanie. Dlatego w czasach obecnych aluminium łączy się z niesamowicie lekkimi kompozytami, po to by nowe modele samolotów pasażerskich były jeszcze bardziej ekonomicznymi niż maszyny sprzed dekady lub sprzed dwóch. Tego typu kombinacje, jeśli chodzi o istotne zmiany w konstrukcji będą trwały nadal, bo producenci samolotów ścigają się ze sobą tworzący maszyny atrakcyjne dla linii lotniczych i to pod wieloma względami. Sfera ekonomiczna w tym przypadku jest bardzo ważną, bo loty stały się normą, a nie atrakcją.
Nie od dziś pewnym jest to, że lotnictwo pasażerskie to spawanie aluminium lub zgrzewanie aluminium. Elementy z tego metalu łączy się też nitami i klei w zależności od tego gdzie znajduje się dany element i jakie standardy musi on spełniać.