Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 22 kwietnia 2025 13:59
Reklama

"Gra w butelkę" - złotowska produkcja już w polskich kinach

Podziel się
Oceń

Reklamowany był jako pierwszy film fabularny o Złotowie. W rzeczywistości to jednak, jak podaje reżyser Leszek Sawicki, metafizyczna podróż do minionej epoki, jak i do dzisiejszego świata. Nie jest to zatem produkcja sensu stricto historyczna. Dzieje Złotowa są w niej daleko w tle. Po części można to oczywiście zrozumieć. Film ma bowiem nie ograniczać się tylko do lokalnego rynku i trafić z przekazem także do widzów z innych części kraju. Czy spełnił te założenia? Na razie przekonali się o tym m.in. „kinomaniacy” z Warszawy. Film miał bowiem pokaz w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.
"Gra w butelkę" - złotowska produkcja już w polskich kinach
Kolaż zdjęć z pokazu w U–jazdowski / Kino / Bractwo butelkowe – pokaz specjalny i spotkanie z reżyserem.
Bractwo butelkowe, reż. Leszek Sawicki, dramat, Polska 2024,
OBSADA / Role główne:
Hilda : Ewa Dałkowska
Eryk : Zygmunt Malanowicz ( ostatnia filmowa rola)
Młoda Hilda : Iga Górecka
Młody Eryk : Phillippe Tłokiński

Źródło: https://www.facebook.com/leszek.sawicki.75

„Gra w butelkę” to złotowska produkcja, która sfinansowana została m.in. z środków pochodzących z budżetu obywatelskiego. Jego reżyserem jest Leszek Sawicki. To niewątpliwie ambitny projekt. Dowodzi tego zaangażowanie w niego plejady popularnych polskich aktorów. Przykładem Wojciech Solarz (szerzej znany z serialu „U Pana Boga za Miedzą”), Edward Linde Lubaszenko („Chłopaki nie płaczą”, „Sztos”) Ewa Dałkowska („Życie Kamila Kuranta”). W tym kontekście warto podkreślić, że „Gra w butelkę” zapisała się już na trwałe w historii polskiej kinematografii. To bowiem ostatnia rola Zygmunta Malanowicza (serial „Dom”, „Hubal”, „Nóż w wodzie” Romana Polańskiego).

A o czym opowiada film Sawickiego? Duch komendanta gestapo powraca z krainy umarłych. Hilda postanawia reaktywować tajne bractwo, które przed laty zajmowało się zamykaniem złych duchów w butelkach... Tu należy postawić kropkę. Filmu nie wypada wszak opowiadać w całości. Należy obejrzeć go samemu i wyrobić sobie opinię. Na ekranach dobrych i przyjaznych sztuce kin prezentowana jest obecnie wersja reżyserska filmu pod tytułem "Bractwo butelkowe". Najbliższy pokaz m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej w Toruniu.

Linki źródłowe: 

Już niedługo: 

 


Napisz komentarz

Komentarze

Marek79 20.03.2024 11:42
Pogubiłem sie z tymi tytułami. Gra w Butelkę czy Bractwo butelkowe? To dwa inne filmy?

Flakon 20.03.2024 22:49
Bez butelki nie rozbieriosz...

Qlasek 21.03.2024 01:16
Nie tylko Ty się pogubiłeś. Pogubił się reżyser i ludzie, którzy się w to zaangażowali.

zachmurzenie umiarkowane

Temperatura: 16°C Miasto: Złotów

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 8 km/h

ReklamaMarcin Porzucek - Poseł na Sejm RP
KOMENTARZE
Autor komentarza: TomekTreść komentarza: "Miliony Polaków na całym świecie całowało wczoraj Krzyż, a za 30 dni (jak za 30 srebrników) znaczna ich część będzie głosować na ludzi, którzy Krzyżem gardzą, Krzyża się wstydzą, Krzyż chcą usunąć..." Niech ten czas obecności Chrystusa w grobie będzie dla nas czasem refleksji, zjednoczenia i ponownego wyboru Chrystusa w swoim życiu, abyśmy byli spójni i wiarygodni. EDIT: To nie jest post o polityce. To jest post o konsekwencji w wierze i o publicznym wyznawaniu jej. O konsekwencji, bo jeśli jestem z Chrystusem to jestem z Nim w kościele, w domu, pracy, w szkole i przy głosowaniu także. O wyznawaniu wiary - bo to nie jest sprawą prywatna, ale musi się przekładać na życie społeczne, na decyzję, które widzą inni. Z błogosławieństwem ✝️ Ks Marcin ModrzyńskiData dodania komentarza: 22.04.2025, 12:48Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: JaTreść komentarza: idiotyzmem, ale dyletanctwem również (choć "do wyżej" znaczenia tego słowa nie rozumie) jest stwierdzenie, że wypowiadać się o Pieniążkowskim może tylko mieszkaniec Złotowa. Mogę ja, ktoś z Warszawy albo z Krajenki lub ktokolwiek. Aktywność Pieniążkowskiego za publiczne pieniądze, a także jego zaniechania w sferze realizacji zadań publicznych i ograniczeniu się jedynie do rozrywki mają charakter publicznyData dodania komentarza: 22.04.2025, 09:36Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: 1155Treść komentarza: A co z tymi lokalami typu pitcoin i CBD ? Ktoś się za te dziuple w koncu weźmie ?Data dodania komentarza: 19.04.2025, 00:39Źródło komentarza: Nalot na nielegalny hazard w ZłotowieAutor komentarza: ŁubudubuTreść komentarza: Za czasów tej podłej komuny w poście stawały dyskoteki, wszelkie huczne zabawy. W drugie święto dyskdżokeje lali wodę ze sceny w PEDEKu. Dzisiaj nikt nie przerywa swej działalności, dyskoteki walą basem na cały regulator. A tu żal o konkurs tańca dzieci. Jakież to żałosne, PiotrusiuData dodania komentarza: 18.04.2025, 23:21Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: do wyżejTreść komentarza: Nie zawracaj kijem Wisły.Z takim dyletantem jak ty nie mam przyjemności rozmawiać.Idź do kościoła.Nic tu po tobie.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 17:41Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: Do ekonomistyTreść komentarza: Mam nadzieje , że w sprawach ekonomicznych nie jesteś dyletantem. Zgadzam się, że Polska jest państwem świeckim – ta zasada wynika zarówno z Konstytucji RP (art. 25 i 53), jak i z przemian ustrojowych po 1989 roku. Jednak warto przywołać fakty obalajace Twoje twierdzenie. Polska, nie przyjęła modelu „twardej separacji” Kościoła od państwa, jak np. Francja. Nasz model opiera się na zasadzie bezstronności światopoglądowej przy jednoczesnym poszanowaniu tożsamości religijnej obywateli. Potwierdza to zarówno Konstytucja, jak i Konkordat między Polską a Stolicą Apostolską. Obiekty sakralnych jest własnością wspólnot religijnych – najczęściej Kościoła katolickiego. Istnieją oczywiście obiekty przekazane w użytkowanie, współfinansowane z funduszy publicznych lub wpisane do rejestru zabytków – wtedy państwo lub samorząd może mieć pewien udział w utrzymaniu lub użytkowaniu budynku, ale nigdzie nie oznacza to pełnej własności. Wykorzystanie obiektów sakralnych do celów świeckich Organizowanie koncertów w świątyniach, zwłaszcza gdy są to wydarzenia o charakterze kulturalnym i podnoszące atrakcyjność turystyczną miasta, jest praktyką spotykaną w wielu krajach – również tych o dużej świeckości państwa. Jednak ich organizacja musi odbywać się za zgodą właściciela obiektu, czyli parafii czy diecezji, jeśli to kościół. Argument ekonomiczny jest ważny, ale nie może on całkowicie przeważyć nad zasadami współżycia społecznego i poszanowania uczuć religijnych – niezależnie, czy dotyczy to katolików, protestantów, żydów czy ateistów. W państwie pluralistycznym nie chodzi o „przypodobywanie się”, lecz o równowagę i dialog. Reasumując: warto rozróżniać świeckość państwa od laicyzacji przestrzeni publicznej oraz rozumieć prawne i własnościowe aspekty związane z użytkowaniem kościołów. Merytoryczna dyskusja powinna opierać się na faktach, a nie emocjonalnych ocenach i fałszywych przekazach. Pozdrawiam serdecznie!Data dodania komentarza: 18.04.2025, 16:43Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z Pieniążkowskim
Reklama
Reklama