Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 19 kwietnia 2025 06:49
Reklama
Felieton Piotra Janusza Tomasza

Wielkanocny taniec z Pieniążkowskim

Podziel się
Oceń

W Wielkim Tygodniu burmistrz Złotowa zaprasza na konkurs tańca. Co na to ks. Arkadiusz Kalinowski? Gdzie są teraz chłopcy z tamtych lat? Z pewnością nie podczas akcji plakatowej jednego z kandydatów "prawicy". Nawrocki, Trzaskowski i Mentzen w Złotowie. Kogo wybrać? Sąd w Złotowie zapala zielone światło dla hejtu?

Nieco ponad rok temu "objechał" mnie publicznie ks. Arkadiusz Kalinowski ze Złotowa. Już po tym fakcie doszło do mnie, że temu duchownemu nie spodobał się jeden z moich felietonów. W pierwszym momencie nie dostrzegłem jednak związku, bo słowa krytyki w nim zawarte nie były wymierzone w proboszcza parafii pw. św. Piotra i Pawła AP. Ostrze felietonu skierowane zostało wyłącznie w stronę Jakuba Pieniążkowskiego i paru innych złotowskich notabli, którzy w okresie przedwyborczym zorganizowali koncert z okazji Bożego Narodzenia. Impreza odbyła się w zarządzanym przez ks. Kalinowskiego kościele. 

Naświetliłem wówczas hipokryzję! Między innymi przedstawiając poglądy/działania części przedstawicieli złotowskich elit, które jednoznacznie sprzeczne są z nauką Kościoła katolickiego. Nieco ponad 100 dni później Pieniążkowski został burmistrzem Złotowa. Ktoś naiwny może obstawić, że dalej coś tam organizuje lub współorganizuje w kościele zarządzanym przez ks. Arkadiusza Kalinowskiego. Akurat przez przypadek zajrzałem na stronę FB instytucji, które podlegają obecnemu "panu na Złotowie". Mamy święta, jest Wielki Tydzień – najważniejszy czas dla katolików. Jest też kampania wyborcza, tym razem prezydencka, podczas której Pieniążkowski pokazał się publicznie w obecności Trzaskowskiego i lokalnych gwiazdeczek Koalicji Obywatelskiej. Są zatem analogie do wydarzenia, które stało się podstawą do dość specyficznego zachowania ks. Kalinowskiego. Nie ma tylko jednego. Pieniążkowski nie zaprasza już do kościoła. Z plakatu firmowanego przez władze Złotowa płynie za to zachęta do udziału w konkursie tańca. Konkurs tańca w czasie postu, na dodatek w Wielkim Tygodniu. Co ksiądz na to? Obstawiam, że zabraknie odwagi do publicznej krytyki. Po Tomaszu można sobie pojechać, po Pieniążkowskim już raczej nie. Prawda?

Tak samo zapewne uważają przedstawiciele złotowskiego sądu i policji. Minęło ponad 150 dni od momentu złożenia przeze mnie zawiadomienia w sprawie szkalujących wpisów internetowych, których byłem adresatem. W tym czasie nie podjęto żadnych czynności wyjaśniających. Przyjęto tylko wpłatę gotówkową. W kilka godzin zajęto się natomiast podobną sprawą, która dotyczyła jednego ze złotowskich notabli. Widać zatem, że są równi i równiejsi. Prawda?

Ta zasada obowiązuje także w polityce. Wystarczy zestawić wizyty w Złotowie trzech kandydatów na Prezydenta RP. Trzaskowskiego w kontrze do Mentzena i Nawrockiego. Nie chodzi już wcale o flotę samochodów TVP, która obecna była na wiecu pierwszego z wymienionych kandydatów (gdzie teraz jesteście krzykacze od haseł: "wolne media"?). Chodzi o zachowanie władz Złotowa. Czy wszystkich kandydatów potraktowano w jednakowy sposób? Tu kłania się mistrz Stanisław Bareja – reżyser piętnujący absurdy PRL-u. Podczas wizyty Trzaskowskiego w Złotowie z pewnością znalazłby inspirację do kolejnych kultowych scen filmowych. Mnie najbardziej rozbawiła ta z parkingiem wyłączonym i nie wyłączonym z użytkowania. A może chodziło o stworzenie przestrzeni dla floty aut gości z Piły? Wśród nich zauważyłem m.in. byłego już działacza Zjednoczonej Prawicy, któremu od bicia braw Trzaskowskiemu niemal odpadły dłonie. I pomyśleć, że właśnie takich ludzi pchano na stołki przez poprzednie dwie kadencje Sejmu RP. 

Na stanowiska w okresie rządów Zjednoczonej Prawicy z pewnością nie mogli za to liczyć ludzie ideowi. Jedną z takich osób spotkałem w wietrzny wieczór. Mężczyzna sam wieszał banery. W swoim stylu zapytałem ironicznie: a gdzie jest pani Dorota, pan Marek i inni, którzy spijali śmietankę za rządów Zjednoczonej Prawicy? Oczywiście o pana Karola nie zapytałem. Ten bowiem nie pije śmietany, co stwierdzili niedawno policjanci w wydychanym powietrzu. Pewnie troszkę potrwa to jego mocowanie się z wymiarem sprawiedliwości. Przypomniał mi się w tym momencie pewien radny Rady Powiatu złotowskiego, który podobną historię przeciągnął o kilka miesięcy. Brał w tym czasie diety. W końcu prawnie pozbawiono go mandatu radnego, a koledzy z Rady Powiatu solidarnie pożegnali go brawami na stojąco. Takie mamy standardy, ale tak przecież wybierają ludzie. Prawda?

Na kogo oddam głos w wyborach na Prezydenta RP? Jeszcze się zastanawiam. Dlatego przeglądam internet i media z nadzieją, że ktoś np. z Waszyngtonu, Berlina lub Brukseli pomoże w tym wyborze. Jestem bowiem przekonany, że w tym przypadku będziemy mogli liczyć na naszych "przyjaciół". Prawda?

Piotr Janusz Tomasz


Napisz komentarz

Komentarze

Łubudubu 18.04.2025 23:21
Za czasów tej podłej komuny w poście stawały dyskoteki, wszelkie huczne zabawy. W drugie święto dyskdżokeje lali wodę ze sceny w PEDEKu. Dzisiaj nikt nie przerywa swej działalności, dyskoteki walą basem na cały regulator. A tu żal o konkurs tańca dzieci. Jakież to żałosne, Piotrusiu

Skośnooki Mao 18.04.2025 08:09
... Bo mają komunę

Ekonomista 17.04.2025 18:43
Rzeczpospolita Polska jest Państwem świeckim od 1989r. zatwierdzony Ustawą w Sejmie ponieważ wtedy nastapiły przemiany w naszym państwie.Zmienił się Ustrój państwa na Ustrój kapitalistyczny. Każdy Polak powinien o tym wiedzieć. W kościołach,które są własnością Państwa Polskiego musza być koncerty muzyczne ze względów ekonomicznych miasta a nie,żeby się przypodobać katolikom . Interpretacja na widzi mi się ! żałosne rozumowanie.

Nostradamus 17.04.2025 19:10
Rzeczpospolita jest też państwem prawa. Stąd morduje się dzieci w łonie matki zastrzykiem z soli. Kardynał Wyszyński mówił kiedyś o Polsce. Miał rację. Przepowiednia się spełnia. Teraz jest z kartonu, wkrótce nie będzie wcale. A za kilkadziesiąt lat będą ludzie umierać, bo komuś dziś się chciało wybrać jednego lub drugiego durnia na stanowiska.

Antybieda 18.04.2025 00:20
Polsk była i jest z purpury, temu zawsze biedna. W krajach, gdzie nie wiedzą, co to religia ludzie żyją w dostatku. DLACZEGO???

Muhamwd lekarz 18.04.2025 08:07
Bo mają islam

do wyżej 18.04.2025 15:25
Spadaj z tymi twoimi anachroizmami i z tymi purpurowymi kłamcami,pedofilami co gwałcą ministrantów.(nie mają ogórków tak jak ty ? ) Nie podpisuj sie cymbale N. raczej debil-napisz

Do ekonomisty 18.04.2025 16:43
Mam nadzieje , że w sprawach ekonomicznych nie jesteś dyletantem. Zgadzam się, że Polska jest państwem świeckim – ta zasada wynika zarówno z Konstytucji RP (art. 25 i 53), jak i z przemian ustrojowych po 1989 roku. Jednak warto przywołać fakty obalajace Twoje twierdzenie. Polska, nie przyjęła modelu „twardej separacji” Kościoła od państwa, jak np. Francja. Nasz model opiera się na zasadzie bezstronności światopoglądowej przy jednoczesnym poszanowaniu tożsamości religijnej obywateli. Potwierdza to zarówno Konstytucja, jak i Konkordat między Polską a Stolicą Apostolską. Obiekty sakralnych jest własnością wspólnot religijnych – najczęściej Kościoła katolickiego. Istnieją oczywiście obiekty przekazane w użytkowanie, współfinansowane z funduszy publicznych lub wpisane do rejestru zabytków – wtedy państwo lub samorząd może mieć pewien udział w utrzymaniu lub użytkowaniu budynku, ale nigdzie nie oznacza to pełnej własności. Wykorzystanie obiektów sakralnych do celów świeckich Organizowanie koncertów w świątyniach, zwłaszcza gdy są to wydarzenia o charakterze kulturalnym i podnoszące atrakcyjność turystyczną miasta, jest praktyką spotykaną w wielu krajach – również tych o dużej świeckości państwa. Jednak ich organizacja musi odbywać się za zgodą właściciela obiektu, czyli parafii czy diecezji, jeśli to kościół. Argument ekonomiczny jest ważny, ale nie może on całkowicie przeważyć nad zasadami współżycia społecznego i poszanowania uczuć religijnych – niezależnie, czy dotyczy to katolików, protestantów, żydów czy ateistów. W państwie pluralistycznym nie chodzi o „przypodobywanie się”, lecz o równowagę i dialog. Reasumując: warto rozróżniać świeckość państwa od laicyzacji przestrzeni publicznej oraz rozumieć prawne i własnościowe aspekty związane z użytkowaniem kościołów. Merytoryczna dyskusja powinna opierać się na faktach, a nie emocjonalnych ocenach i fałszywych przekazach. Pozdrawiam serdecznie!

do wyżej 18.04.2025 17:41
Nie zawracaj kijem Wisły.Z takim dyletantem jak ty nie mam przyjemności rozmawiać.Idź do kościoła.Nic tu po tobie.

Mieszkańcy miasta Złotowa 17.04.2025 15:45
Dobrze robi Jakub Pieniążkowski. Won od Złotowa.Pilnuj tam swojej Krajenki. Polska jest Państwem Świeckim ,zresztą jak cała zachodnia Europa. pisowcu nie narzucaj nikomu swojej woli bo to jest karalne !!! Era ciemnego Ludu już dawno minęła. Pieniążkowski powinien te sprawę zgłosić na Policję bo nie jest żadnym sługą księdza.Ksieża na swoje utrzymanie dostają pieniądze ,właśnie od Pieniązkowskiego a nie powinni.Fundusz Kościelny idzie do Likwidacji. Księża w Polsce doją pieniądze z naszych polskich podatników , podatki a sa pracownikami watykanu i nadmiar pieniędzy wysyłają do watykanu.Darmozjady.Kłamstwa z ambon.Obłuda ,fałsz i zakłamanie.A ten co tu robi? jakie prawo ma krytykowac burmistrza ze Złotowa jak on nawet w Złotowie nie mieszka tylko w Krajence. J.Pieniążkowski prosimy tego niedouczonego z poza Złotowa zgłosić na Policję o naruszenie godności Urzędu Miasta i ingerencje w wewnętrzne sprawy naszego miasta przez jakiegoś nieuka aroganckiego,który działa jak w średniowieczu.. Hańba i Wstyd.,Obraza tym samym nas mieszkańców naszego miasta. Chcemy Tańczyć na zabawach świeckich od dziś aż do po wielkanocy.

z Kr. 17.04.2025 15:52
Oferma. k u t a s

Edek 17.04.2025 16:25
Jak trzeba było się podlizać katolikom to koncert w kościele nie przeszkadzał.

Tańczyły dzieci 17.04.2025 10:21
Trąci talibanem

Afgan inżynier 17.04.2025 10:47
Na szczęście głosowałeś "bez referendum". Dlatego jest szansa, że przekonamy się czym jest taliban.

Ogórek Polo 17.04.2025 14:11
wskaż zdanie gdzie zaczyna się taliban? Jestem ciekawyrozumowanie leminga

W Krajence 17.04.2025 15:57
Ogórki Polo, gładko wchodzą nic nie bolą - he he, talibie

he he 17.04.2025 18:54
Aaaa geje ogórkami .. a nie są za krótkie ? Zeby nie było tak jak pewnemu Japończykowi ,ryba wleciała i w szpitalu ,na wędkę wyłowili.

535 18.04.2025 08:59
Od dzieci się zaczyna...rewolucje. https://youtu.be/Z8Y-7cnGjLY?si=dSuC2oq55RZDOu8x

zachmurzenie duże

Temperatura: 11°C Miasto: Złotów

Ciśnienie: 1008 hPa
Wiatr: 21 km/h

ReklamaMarcin Porzucek - Poseł na Sejm RP
KOMENTARZE
Autor komentarza: 1155Treść komentarza: A co z tymi lokalami typu pitcoin i CBD ? Ktoś się za te dziuple w koncu weźmie ?Data dodania komentarza: 19.04.2025, 00:39Źródło komentarza: Nalot na nielegalny hazard w ZłotowieAutor komentarza: ŁubudubuTreść komentarza: Za czasów tej podłej komuny w poście stawały dyskoteki, wszelkie huczne zabawy. W drugie święto dyskdżokeje lali wodę ze sceny w PEDEKu. Dzisiaj nikt nie przerywa swej działalności, dyskoteki walą basem na cały regulator. A tu żal o konkurs tańca dzieci. Jakież to żałosne, PiotrusiuData dodania komentarza: 18.04.2025, 23:21Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: do wyżejTreść komentarza: Nie zawracaj kijem Wisły.Z takim dyletantem jak ty nie mam przyjemności rozmawiać.Idź do kościoła.Nic tu po tobie.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 17:41Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: Do ekonomistyTreść komentarza: Mam nadzieje , że w sprawach ekonomicznych nie jesteś dyletantem. Zgadzam się, że Polska jest państwem świeckim – ta zasada wynika zarówno z Konstytucji RP (art. 25 i 53), jak i z przemian ustrojowych po 1989 roku. Jednak warto przywołać fakty obalajace Twoje twierdzenie. Polska, nie przyjęła modelu „twardej separacji” Kościoła od państwa, jak np. Francja. Nasz model opiera się na zasadzie bezstronności światopoglądowej przy jednoczesnym poszanowaniu tożsamości religijnej obywateli. Potwierdza to zarówno Konstytucja, jak i Konkordat między Polską a Stolicą Apostolską. Obiekty sakralnych jest własnością wspólnot religijnych – najczęściej Kościoła katolickiego. Istnieją oczywiście obiekty przekazane w użytkowanie, współfinansowane z funduszy publicznych lub wpisane do rejestru zabytków – wtedy państwo lub samorząd może mieć pewien udział w utrzymaniu lub użytkowaniu budynku, ale nigdzie nie oznacza to pełnej własności. Wykorzystanie obiektów sakralnych do celów świeckich Organizowanie koncertów w świątyniach, zwłaszcza gdy są to wydarzenia o charakterze kulturalnym i podnoszące atrakcyjność turystyczną miasta, jest praktyką spotykaną w wielu krajach – również tych o dużej świeckości państwa. Jednak ich organizacja musi odbywać się za zgodą właściciela obiektu, czyli parafii czy diecezji, jeśli to kościół. Argument ekonomiczny jest ważny, ale nie może on całkowicie przeważyć nad zasadami współżycia społecznego i poszanowania uczuć religijnych – niezależnie, czy dotyczy to katolików, protestantów, żydów czy ateistów. W państwie pluralistycznym nie chodzi o „przypodobywanie się”, lecz o równowagę i dialog. Reasumując: warto rozróżniać świeckość państwa od laicyzacji przestrzeni publicznej oraz rozumieć prawne i własnościowe aspekty związane z użytkowaniem kościołów. Merytoryczna dyskusja powinna opierać się na faktach, a nie emocjonalnych ocenach i fałszywych przekazach. Pozdrawiam serdecznie!Data dodania komentarza: 18.04.2025, 16:43Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: do wyżejTreść komentarza: Spadaj z tymi twoimi anachroizmami i z tymi purpurowymi kłamcami,pedofilami co gwałcą ministrantów.(nie mają ogórków tak jak ty ? ) Nie podpisuj sie cymbale N. raczej debil-napiszData dodania komentarza: 18.04.2025, 15:25Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z PieniążkowskimAutor komentarza: 535Treść komentarza: Od dzieci się zaczyna...rewolucje. https://youtu.be/Z8Y-7cnGjLY?si=dSuC2oq55RZDOu8xData dodania komentarza: 18.04.2025, 08:59Źródło komentarza: Wielkanocny taniec z Pieniążkowskim
Reklama
Reklama