Na terenie Złotowa oprócz prywatnych, od niedawna dostępne są komercyjne hulajnogi elektryczne firmy Bold, które szybko zyskały popularność wśród mieszkańców. Jednakże, coraz częściej pojawiają się głosy o problemach związanych z ich użytkowaniem. Użytkownicy hulajnóg korzystają z dróg rowerowych i chodników, poruszając się z prędkościami znacznie większymi niż rowerzyści. To powoduje liczne sytuacje niebezpieczne, które na szczęście nie zawsze kończą się wypadkiem.
Mieszkańcy Złotowa, zarówno na miejscu wypadków, jak i w mediach społecznościowych, coraz głośniej domagają się rozwiązania problemu. Jak relacjonuje pani Anna, mieszkanka osiedla za rzeką:
"Na moście nad rzeką Głomią doszło do bardzo niebezpiecznej sytuacji. Rozpędzona hulajnoga jadąca od ulicy Kościelnej w kierunku Grudzińskich, chcąc uniknąć zderzenia z grupą dzieci, które niespodziewanie wyszły na wspólną część chodnika, wjechała na jezdnię zaledwie mijając klin od metalowej bariery. Tylko cudem udało się uniknąć kolizji z nadjeżdżającym samochodem. Wszystko skończyło się szczęśliwie, ale mogło dojść do tragedii" - opisuje pani Anna.
Problem ten wydaje się narastać, a mieszkańcy są przekonani, że sytuacje takie będą się powtarzać, jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie kroki. Lokalne władze samorządowe muszą zmierzyć się z tym wyzwaniem, gdyż obecne przepisy nie regulują wystarczająco kwestii związanych z użytkowaniem hulajnóg elektrycznych. Bez odpowiednich regulacji i działań, ryzyko poważnych wypadków pozostaje wysokie. Samorząd będzie musiał podjąć inicjatywę i odpowiednie działania, aby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu, zarówno pieszym, rowerzystom, jak i użytkownikom hulajnóg. Sytuacja wymaga nie tylko lokalnych rozwiązań, ale także zmian na szczeblu krajowym, aby uregulować przepisy i zminimalizować ryzyko niebezpiecznych zdarzeń.
Jadąc hulajnogą elektryczną, należy korzystać z drogi dla rowerów bądź pasa ruchu dla rowerów. W razie ich braku można skorzystać z jezdni, ale tylko wtedy, gdy ruch na niej odbywa się z dopuszczalną prędkością do 30 km/h. Gdy jest ona wyższa, brakuje drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, można jeździć po chodniku lub drodze dla pieszych. Trzeba wtedy pamiętać o tym, by ustąpić pierwszeństwa pieszym, a także dostosować swą prędkość do ich prędkości. (PAP)
Napisz komentarz
Komentarze