Czym jest Krakowski Szybki Tramwaj? To jeden z kluczowych projektów dla Krakowa, miasta od lat kojarzonego ze smogiem, który musi robić wszystko, by jak najbardziej ograniczać ruch samochodowy w mieście. By było to możliwe, konieczne jest zapewnienie odpowiednich alternatyw. Jedną z nich ma być właśnie możliwość szybkiego poruszania się tramwajem między jedną a drugą częścią miasta. Realizacja tego ambitnego planu nie byłaby możliwa, gdyby nie sukces złotowskiej firmy ZRII Hydropex.
- Jeśli chodzi o przewierty, to z pewnością było największe i najtrudniejsze zadania w historii naszej firmy - nie ukrywa prezes Mateusz Raczyński. - Trudność wynikała przede wszystkim z bardzo trudnych warunkach geologicznych w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Do tego dochodziły oczywiście trudne warunki atmosferyczne, a więc siarczyste mrozy, które nie ułatwiały zadania.
A to samo w sobie, nawet w idealnych warunkach nie byłoby łatwe. Dość powiedzieć, że kilka firm nie podjęło się zadania. Gdyby bowiem nie zrealizowały zadania w terminach, do których zobowiązywała je umowa, wówczas mogły zapłacić potężne kary. Hydropexu jednak taki los nie spotkał i dziś ogłoszono sukces. Firma właśnie ukończyła łącznie cztery 300-metrowe przewierty, dzięki którym projekt Krakowskiego Szybkiego Tramwaju może być kontynuowany. Miasta Kraków opublikowało zresztą kilka miesięcy temu film na temat tego zadania.
Napisz komentarz
Komentarze