Planowana modernizacja ma umożliwić na trasie o łącznej długości ok. 143 km jazdę z prędkością maksymalną dla składów pasażerskich 120 km/h oraz 80 km/h dla pociągów towarowych. Przewidywana jest m.in. likwidacja przystanku osobowego Piła Leszków.
- Pracę modernizacyjne w rejonie Piły mają ruszyć w 2017 r. Według naszych założeń to ma być dziewięć miesięcy całkowitego wyłączenia, ale liczymy na to, że oferenci zejdą do sześciu miesięcy. To spowoduje utrudnienia i korzystania z komunikacji autobusowej lub samochodowej –mówi radny Sejmiku Województwa Wielkopolskiego, Marcin Porzucek - Naszym planem jest zejście do 1h 15 minut. Natomiast gdyby się udało po tej modernizacji, po wymianie taboru to chcielibyśmy, aby pociągi pokonywały trasę z prędkością 160 km /h. Obecnie ta lina jest przygotowywana na 120 km/h.
Zapowiadane też są nowe przejścia podziemne i nowoczesne perony dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Przebudowane perony będą wyposażone w wiaty, nowe oznakowanie i oświetlenie, a także system informacji. W Chodzieży i Pile przejścia podziemne zostaną wyposażone w windy.
Napisz komentarz
Komentarze