Sposób 1: Otwartość na nowości
Trudno jest pokonać nieśmiałość. Szczególnie jeśli z natury jesteśmy introwertykami. Pozytywne nastawienie i otwartość na nieznane doświadczenia pomoże nam przezwyciężyć stres w pierwszych tygodniach w nowej firmie. Starajmy się wykazywać zainteresowanie, aranżować rozmowy ze współpracownikami i chętnie opowiadajmy o sobie- oczywiście nie należy przesadzić, aby nie zrazić do siebie poznanych kolegów.
Sposób 2: Wykazywanie inicjatywy
W nowej pracy musimy się wdrożyć w przydzielone zadania, ale też w kulturę firmy i panujące w niej zasady. Na starcie fajnie jest okazać zainteresowanie i angażować się w poznanie zakładu „od podszewki”. Osoba, która wprowadza nas w nasze obowiązki, chętnie odpowie na nurtujące pytania i niejasności. Aby pokazać, że nie jesteśmy tylko biernymi słuchaczami, możemy robić sobie krótkie notatki. Pomogą nam uporządkować zdobyte informacje i zapamiętać istotne kwestie. Proaktywność to ceniona zaleta.
Sposób 3: Organizacja środowiska pracy
Przydzielone biurko lub inne miejsce, w którym będziemy pracować, zorganizujmy według własnych zasad. Tak, aby czuć się komfortowo. Zadbajmy o przedmioty, które lubimy, np. ulubiony kubek albo zdjęcie rodziny. To drobiazgi, które sprawiają, że poczujemy się o wiele lepiej.
Sposób 4: Integracja poza pracą
Budowanie relacji to bardzo istotna kwestia. W pracy niestety nie ma czasu na zacieśnianie więzi z zespołem. Przeważnie są to ludzie, którzy współpracują ze sobą dłuższy czas i zdążyli lepiej się poznać. W takim przypadku dobrze jest się spotkać poza godzinami w firmie i spędzić ze sobą czas na płaszczyźnie prywatnej.
Sposób 5: Pozytywne nastawienie
Na początku jest trudno i trzeba to wyraźnie zaznaczyć. Jeśli nie mamy ochoty znów rejestrować się w Urzędzie Pracy i szukać nowego zatrudnienia, dajmy sobie czas i myślmy pozytywnie. Wynajdywanie tego, co nam przeszkadza, może skutecznie utrudnić pełne poznanie nowego środowiska.