Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 27 listopada 2024 17:38
Przeczytaj!

Jak efektywnie zorganizować czas pracy?

Niezależnie od tego, czy jesteśmy zatrudnieni w firmie, czy prowadzimy własną działalność- nie zawsze potrafimy w pełni wykorzystać czas poświęcony pracy. Brak koncentracji, zmęczenie lub problemy w życiu prywatnym przejmują kontrolę i sprawiają, że nie potrafimy skupić się nad niczym innym. Co należy zrobić, aby zwiększyć swoją wydajność i pracować efektywniej?
  • 19.07.2018 10:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak efektywnie zorganizować czas pracy?

Uporządkowana przestrzeń
Zarówno w domu jaki i w firmie zadbajmy przede wszystkim o to, aby miejsce pracy zawsze było posprzątane. Zetrzyjmy kurze, zorganizujmy przestrzeń na biurku, miejmy pod ręką kartkę i długopis, co przyda się do robienia notatek. Być może porządek w miejscu pracy wydaje się błahostką, ale bałagan skutecznie odciąga naszą uwagę i powoduje rozdrażnienie. Dobrym pomysłem jest też zadbanie o ciszę- na tyle ile to oczywiście możliwe. W hałasie po prostu o wiele trudniej jest się skoncentrować.

Tworzenie listy zadań
Planowanie i zapisywanie działań, które musimy wykonać, ułatwi nam odnalezienie się w dniu pełnym wyzwań i obowiązków. Czasem po prostu przytłacza nas myśl o ilości pracy, którą musimy w danym dniu wykonać i przez to nie potrafimy się skupić. Rozpisując sobie zadania na kartce, odciążymy umysł od natłoku myśli i zaoszczędzimy czas. Konkretny plan działania zmienia się w efektywniejszą pracę i wyższą skuteczność.

Robienie przerw
Zdarza się, że nie chcąc tracić cennego czasu, rezygnujemy z przerw. Tymczasem  właśnie one zwiększają wydajność. Rezygnując z pauz, obciążamy organizm i szybciej odczuwamy znużenie. Pod koniec dnia dopadnie nas ból głowy i nie będziemy mogli normalnie funkcjonować. Krótkie przerwy to nie marnotrawstwo czasu, a niezbędny element w każdej dobrze zorganizowanej pracy. Pamiętajmy jednak, żeby nie były zbyt długie.

Ustalenie priorytetów
Są zadania ważne i mało istotne. Warto skupić się w pierwszej kolejności na tych głównych i nie rozdrażniać się obowiązkami, które mogą zaczekać. Nie da się ich uniknąć, tak jak kolejki w Urzędzie Pracy, ale możemy też oddelegować część pracy, jeśli to usprawni nasze działania. Nie zawsze jesteśmy w stanie wykonać wszystko samodzielnie- stawiajmy więc częściej na pracę zespołową.
 

--- Artykuł sponsorowany ---