Uporządkowana przestrzeń
Zarówno w domu jaki i w firmie zadbajmy przede wszystkim o to, aby miejsce pracy zawsze było posprzątane. Zetrzyjmy kurze, zorganizujmy przestrzeń na biurku, miejmy pod ręką kartkę i długopis, co przyda się do robienia notatek. Być może porządek w miejscu pracy wydaje się błahostką, ale bałagan skutecznie odciąga naszą uwagę i powoduje rozdrażnienie. Dobrym pomysłem jest też zadbanie o ciszę- na tyle ile to oczywiście możliwe. W hałasie po prostu o wiele trudniej jest się skoncentrować.
Tworzenie listy zadań
Planowanie i zapisywanie działań, które musimy wykonać, ułatwi nam odnalezienie się w dniu pełnym wyzwań i obowiązków. Czasem po prostu przytłacza nas myśl o ilości pracy, którą musimy w danym dniu wykonać i przez to nie potrafimy się skupić. Rozpisując sobie zadania na kartce, odciążymy umysł od natłoku myśli i zaoszczędzimy czas. Konkretny plan działania zmienia się w efektywniejszą pracę i wyższą skuteczność.
Robienie przerw
Zdarza się, że nie chcąc tracić cennego czasu, rezygnujemy z przerw. Tymczasem właśnie one zwiększają wydajność. Rezygnując z pauz, obciążamy organizm i szybciej odczuwamy znużenie. Pod koniec dnia dopadnie nas ból głowy i nie będziemy mogli normalnie funkcjonować. Krótkie przerwy to nie marnotrawstwo czasu, a niezbędny element w każdej dobrze zorganizowanej pracy. Pamiętajmy jednak, żeby nie były zbyt długie.
Ustalenie priorytetów
Są zadania ważne i mało istotne. Warto skupić się w pierwszej kolejności na tych głównych i nie rozdrażniać się obowiązkami, które mogą zaczekać. Nie da się ich uniknąć, tak jak kolejki w Urzędzie Pracy, ale możemy też oddelegować część pracy, jeśli to usprawni nasze działania. Nie zawsze jesteśmy w stanie wykonać wszystko samodzielnie- stawiajmy więc częściej na pracę zespołową.